Postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej na ten odcinek drogi ekspresowej S16 prowadzone jest od 22 grudnia 2022 r. W trakcie postępowania RDOŚ uznał, że realizacja inwestycji we wskazanym przez GDDKiA (preferowanym) wariancie B jest niemożliwa, ponieważ przy tym przebiegu drogi nie ma możliwości uniknięcia znaczącego negatywnego oddziaływania na środowisko. Chodziło w szczególności o żółwia błotnego w obszarze Natura 2000 Mazurska Ostoja Żółwia Baranowo. RDOŚ zwrócił się do GDDKiA z pytaniem, czy jest zgoda na realizację inwestycji w wariancie C. W odpowiedzi wskazano, że GDDKiA jest zainteresowana realizacją tego odcinka S16 w racjonalnym wariancie alternatywnym. To północny przebieg trasy, powyżej miejscowości Użranek i poniżej miasta Ryn.
W związku z przedłużającym się postępowaniem o wydanie decyzji środowiskowej, RDOŚ wskazał na konieczność przeprowadzenia m.in. weryfikacji zagospodarowania terenu objętego przedsięwzięciem oraz ponownych obliczeń i analiz w zakresie emisji. Potrzebna była również weryfikacja inwentaryzacji przyrodniczej w celu określenia, jakie ewentualne zmiany zaszły w siedliskach.
Obecnie, po złożeniu zaktualizowanego raportu o oddziaływaniu na środowisko, GDDKiA zakłada, że wydanie decyzji środowiskowej możliwe będzie jeszcze w tym roku. Kolejnym etapem prac będzie opracowanie szczegółowych rozwiązań technicznych. W tym celu ogłoszony zostanie przetarg na wykonanie Koncepcji programowej. Opracowanie zawierać będzie m.in. rozwiązania w zakresie obiektów inżynierskich, wykonane zostaną także badania geologiczne. Powyższe materiały są konieczne do ogłoszenia przetargu na realizację robót, co planowane jest na 2030 r. Jeśli tak się stanie, realizacja inwestycji możliwa będzie w latach 2031-2033.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz