Od dziś, niedzieli 14 grudnia, pociągi znów poruszają się od strony Olsztyna, zbliżając się do stacji kolejowej w Ostródzie lub wyjeżdżając z niej, po dwóch torach. Tory były wymieniane razem z całym podtorzem. Na czas prac ruch skierowany był na jeden tor. Teraz pociągi jeżdżą zarówno po torach w kierunku Olsztyna, jak i Iławy.
Także od dziś, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, dla podróżnych zostanie udostępniona druga krawędź przebudowanego peronu nr 1 na stacji w Ostródzie. Podwyższona konstrukcja peronu ułatwi wsiadanie do pociągów i poprawi komfort obsługi. W tej chwili pociągi podjeżdżają już z obu stron peronu.
Całość inwestycji powinna być ukończona w 2026 roku i miejmy nadzieję, że tak też się stanie. Po cichu zapewne wiele osób liczy na szybsze zakończenie prac modernizacyjnych na stacji i torowisku w Ostródzie i poprawę samych przejazdów kolejowych w mieści, gdzie kierowcy skarżą się na wciąż spore nierówności.
Prace realizowane są w ramach projektów „Modernizacja stacji Ostróda” oraz „Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap V”. Wartość inwestycji to 254 mln zł netto, współfinansowana z Krajowego Planu Odbudowy. Wykonawcą robót jest Torpol S.A.

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz