W środę 1 października do Komendy Powiatowej Policji w Ostródzie zgłosiła się 39-letnia mieszkanka miasta, która padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Kobieta odebrała telefon od rzekomego konsultanta banku, który poinformował ją, że jej oszczędności są zagrożone i konieczne jest szybkie działanie, aby „zabezpieczyć środki”.
Pamiętajmy o zachowaniu czujności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe. Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto, zainstalowania aplikacji, bądź przekazania fizycznie gotówki nieznanej nam osobiście osobie, jest to potencjalne oszustwo!
Nawet jeśli zostaliśmy poinformowani o potencjalnym zagrożeniu np. ataku hakerów na nasze konto bankowe, należy spokojnie przemyśleć, czy środki zgromadzone na rachunku naprawdę mogą być w niebezpieczeństwie, czy może rozmowa prowadzona jest z oszustem. Musimy zawsze mieć świadomość, że wyświetlony numer telefonu lub nazwa banku nie są gwarancją, że rozmawiamy z prawdziwym przedstawicielem tej instytucji.
Czytajmy dokładnie wiadomości tekstowe oraz e-maile od rzekomych kurierów, operatorów sieci komórkowych lub innych firm. Pamiętajmy, aby nie wchodzić w przesłane linki, nie przekazywać kodów BLIK lub danych z kart płatniczych oraz kredytowych. Poświęcenie kilku minut na sprawdzenie wiarygodności rozmówcy, nadawcy SMS-a, e-maila czy linka i zweryfikowanie autentyczności treści w nich zawartych może uchronić nas przed utratą naszych pieniędzy.
Pamiętajmy – bank nigdy nie prosi o zainstalowanie aplikacji ani o zdalny dostęp do naszego telefonu. Jeśli masz wątpliwości, przerwij rozmowę i sprawdź informację u źródła. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz