PKP PLK wraz z wykonawcą modernizacji - firmą Torpol zamierzały wznowić ruch pociągów na odcinku Giżycko-Korsze od 14 grudnia, tj. trzy miesiące przed pierwotnym terminem. W piątek poinformowały, że na części tego odcinka pociągi wrócą jednak później, bo konieczne są dodatkowe prace.
Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK powiedział PAP, że od niedzieli pociągi pojadą na odcinku Giżycko-Kętrzyn.
- Natomiast od Kętrzyna do Korsz będzie kursować zastępcza komunikacja autobusowa, zarówno dla pociągów Polregio, jak i Intercity - wyjaśnił.
O powodach konieczności dodatkowych prac PLK poinformowały w piątkowym komunikacie. Wynika z niego, że podczas inspekcji fragmentu między Kętrzynem a Tołkinami stwierdzono spękania gruntu na nasypie.
"Odcinek objęto stałym monitoringiem i zlecono wykonanie dodatkowych badań geologicznych. Jednak na początku tygodnia doszło do osunięcia skarpy na 35-metrowym odcinku, co spowodowało uszkodzenie toru" - podano w komunikacie.
PLK przekazały też, że badania geologiczne wykazały niestabilność gruntu pod nasypem, będącą bezpośrednią przyczyną osuwiska. Jak zaznaczono, ekspertyzy sporządzone w ramach dokumentacji projektowej w 2019 roku wskazywały, że materiał pod torem jest stabilny.
Wykonawca inwestycji niezwłocznie przystąpił do naprawy toru. Ze wstępnych szacunków wynika, że dla ustabilizowania nasypu konieczna będzie wymiana gruntu pod nasypem - to około 20 tys. ton ziemi. PLK przekazały, że prace przy rekonstrukcji toru prowadzone są przez całą dobę i potrwają około miesiąca.
"Po zakończeniu robót i odbiorach technicznych możliwe będzie wznowienie ruchu pociągów na odcinku Kętrzyn-Tołkiny. Równolegle na sąsiednich odcinkach trwają badania, które mają potwierdzić odpowiednie właściwości gruntu, w przypadku zidentyfikowania konieczności dodatkowych prac, zostaną one niezwłocznie wdrożone" - zaznaczono w komunikacie.
PLK powołały specjalny zespół z udziałem przedstawicieli przewoźników i samorządów, który opracowuje zmiany w rozkładzie jazdy. - W najbliższych dniach zostaną wypracowane rozwiązania najkorzystniejsze dla pasażerów - przekazał zespół prasowy PKP PLK. (PAP)
mbo/ pad/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz