Uczestniczyli w nim przedstawiciele lokalnych samorządów, spółek z grupy PKP, Ministerstwa Obrony Narodowej oraz przewoźnicy kolejowi. Tematem rozmów były możliwości modernizacji infrastruktury i przywrócenia ruchu pasażerskiego na trasie, na której pociągi przestały kursować w 2010 roku.
– Rozmowy z PKP PLK na temat tej linii prowadzimy już od kilku miesięcy. Dzisiejsze spotkanie to kolejny krok w tym dialogu i okazja do określenia realnego harmonogramu działań – podkreśliła Katarzyna Sobiech, wicemarszałkini województwa. – Silny głos zabrzmiał także ze strony samorządów lokalnych. Przedstawiciele Mrągowa, Orzysza i Ełku jednomyślnie wskazali, że przywrócenie połączeń kolejowych jest niezbędne i zapowiedzieli współpracę przy realizacji tego przedsięwzięcia.
Rafał Banaszkiewicz, pełnomocnik zarządu PKP PLK S.A., przedstawił wstępny scenariusz działań. Zakłada on etapowe przywracanie przejezdności linii.
– W pierwszym kroku możliwe byłoby wznowienie połączeń do Mrągowa. Modernizacja torów wymagałaby nakładów rzędu ok. 35 mln zł, co pozwoliłoby na uruchomienie regionalnego ruchu pasażerskiego – podsumowuje przedstawiciel PKP PLK S.A. – Według deklaracji PKP PLK prace te mogłyby zakończyć się do końca 2026 roku. Kolejne etapy obejmowałyby sukcesywne podnoszenie parametrów linii oraz wydłużanie jej do Orzysza i dalej do Ełku.
Według wstępnych planów - połączenia pasażerskie do Mrągowa można będzie wznowić wraz ze startem nowej umowy na obsługę przewozów kolejowych w regionie. Obecnie obowiązujący kontrakt z Polregio wygasa z końcem 2026 roku. Kolejny operator, wyłoniony w przetargu, miałby więc szansę zostać tym, który po ponad 15 latach przerwy przywróci pociągi do Mrągowa.
Ruch pasażerski na tej linii został zawieszony z powodu złego stanu technicznego torów. Realnym scenariuszem jest uruchomienie pierwszych połączeń do Mrągowa od połowy 2027 roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz