Wszystko wskazuje na to, że już nie długo uczniowie ZSZ im. Staszica w Ostródzie będą mogli poćwiczyć strzelanie na wirtualnej strzelnicy.
Powiat ostródzki złożył zapytanie ofertowe dotyczące dostawy systemu wirtualnej strzelnicy dla Zespołu Szkół Zawodowych im. S. Staszica w Ostródzie. Zapytanie obejmuje wyposażenie strzelnicy i montaż we wskazanym pomieszczeniu, które będzie miało wymiary 14 x 6 metra.
System musi:
- działać w oparciu o wirtualną rzeczywistość i wykorzystywać laserowe symulatory (repliki) broni strzeleckiej, wyposażone w urządzenia laserowe klasy I, emitujące wiązkę światła w paśmie niewidzialnym
- system multimedialny: zasilany z sieci elektrycznej 230V, z graficznym interfejsem użytkownika w języku polskim, z automatyczną kalibracją obrazu, zapewniający właściwe widzenie rozmiarów kątowych obiektów, umieszczonych na wirtualnych odległościach prowadzenia ognia, niezależnie od wielkości wyświetlanego obrazu i umieszczenia w stosunku do niego stanowiska strzeleckiego oraz zapewniający łatwość przystosowania urządzenia do pracy w przypadku potrzeby doraźnego wykorzystania w innych pomieszczeniach, w tym przy zmiennych warunkach oświetlenia;
- umożliwiać rozwojową rozbudowę urządzenia o kolejne moduły – strzelnice wirtualne poprzez łączenie np. za pomocą sieci LAN, w celu rozszerzenia funkcjonalności szkoleniowej wirtualnej strzelnicy;
- zawierać w pakiecie zadaniowym systemu scenariusze edukacyjne (wymagające od strzelającego dodatkowych umiejętności podjęcia decyzji dotyczących wyboru celu z szeregu celów do wyboru, skutkującego ostatecznym, pozytywnym wynikiem strzelania według przyjętych kryteriów oceny, np.; cel jako figura geometryczna, cel jako suma lub różnica cyfr, cel jako kolor, część mowy, część zdania etc.);
- posiadać wyposażenie i oprogramowanie do zautomatyzowanego, sieciowego zorganizowania strzelań (zawodów, rozgrywek strzeleckich), w ramach współzawodnictwa między wszystkimi użytkownikami urządzeń, dostarczonych przez oferenta, rozmieszczonych w różnych lokalizacjach;
- umożliwiać prowadzenie szkolenia strzeleckiego i wykonywania zadań strzeleckich o różnym stopniu skomplikowania, w postawach: leżąc, klęcząc, stojąc jednocześnie dla minimum 4 uczestników szkolenia z wykorzystaniem różnych rodzajów broni, produkowanych przez polskie zakłady zbrojeniowe lub będących na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP (nie dopuszcza się innych rodzajów) w tym samym czasie np. czterech ćwiczących strzelających jednocześnie z karabinu i/lub pistoletu, z rozróżnialnością osób i poszczególnych egzemplarzy broni, jak również z identyfikacją , który z celów został trafiony przez danego uczestnika szkolenia;
- umożliwiać prowadzenie strzelań w postaci statystycznych i dynamicznych treningów dla ćwiczących o różnym stopniu zaawansowania od ćwiczeń w obserwacji, przez strzelania na celność i skupienie do wykonywania zadań strzeleckich o różnym stopniu skomplikowania;
- uwzględniać możliwość mobilności i przemieszczenia z lokalizacji Zamawiającego na zajęcia lub obozy szkoleniowe w innych lokalizacjach oraz wydarzenia związane z promocją Sił Zbrojnych na terenie kraju;
- być wyposażony w bezprzewodowe, laserowe symulatory (repliki) broni – produkowane przez polskie zakłady zbrojeniowe lub będące na wyposażeniu Sił Zbrojnych RP (nie dopuszcza się innych rodzajów), cztery karabinki i cztery pistolety (z niezbędnym zestawem startowym materiałów eksploatacyjnych) z funkcją wyzwalania strzału, tj. symulowania strzału powinno cechować: realistyczna obsługa manualna symulatora oraz działania mechanizmów broni, imitacja odgłosu strzału i zjawiska odrzutu a także jednoznaczna rozpoznawalność przez system informatyczny zarówno strzałów w ogniu pojedynczym, jak i seryjnym, powinna umożliwiać stosowanie pasów nośnych i kabur o wykorzystywanych stymulatorów broni strzeleckiej;
- umożliwiać wirtualne strzelania na różne odległości, z uwzględnieniem balistyki toru lotu pocisku, odpowiadającego rodzajowi broni i kalibrowi amunicji, umożliwiające realne korzystanie z celowników mechanicznych oraz z celowników kolimatorowych i/lub holograficznych, wymuszające uwzględnienie poprawek przy zmianie odległości prowadzenia ognia i strzelaniu do celów ruchomych;
- umożliwiać kontrolę prowadzenia strzelać w celu wyrobienia nawyków poprawnego i bezpiecznego zachowania ćwiczących;
- umożliwiać indywidualne przystrzeliwanie przez Strzelca, bezpośrednio przed ćwiczeniem, każdego egzemplarza symulatora (repliki) broni, z których będzie korzystał, przy czym procedura przystrzeliwania powinna wprowadzać automatyczne poprawki, uwzględniające dla zastosowanych typów celowników i ich nastaw, standardowe odległości przystrzelania broni oraz indywidualne właściwości strzelającego np. jego wzroku;
- posiadać ćwiczenia ze scenariuszami o różnym stopniu trudności, w tym z możliwością zmiany warunków strzelania, w oparciu o wirtualną przestrzeń strzelnicy/placu ćwiczeń/otwartych przestrzeni, a także ćwiczenia sytuacyjne realizowane w oparciu o otwarte przestrzenie np. tereny zielone, tereny miejskie;
- umożliwiać opcjonalne uzupełnienie zestawu ćwiczeń o inne scenariusze przygotowane na bazie wirtualnych przestrzeni, które cechuje zróżnicowane ukształtowanie terenu, poszycie, roślinność, zastosowanie obiektów terenowych, umożliwiać dobór w tworzonych ćwiczeniach pory roku, warunków oświetleniowych (światło sztuczne, naturalne), warunków atmosferycznych (deszcz, śnieg, mgła) oraz umożliwiać wprowadzenie w tworzonych ćwiczeniach efektów specjalnych takich jak ogień, dym, dźwięki otoczenia;
- zapewniać zobrazowanie w czasie rzeczywistym wyniku strzelania, podsumowanie/analiza efektu strzelania i archiwizacja wyników szkolenia, oraz zarządzania treningiem strzeleckim w trybie instruktora, możliwość odtworzenia przebiegu strzelania w celu omówienia popełnionych błędów: możliwość tworzenia baz danych strzelających, ewidencję wyników strzelania w całym cyklu szkolenia oraz eksport wyników szkolenia do innych baz danych, np. dziennik ucznia.
Projekt pn. „Utworzenie strzelnicy wirtualnej” jest dofinansowany ze środków Ministerstwa Obrony Narodowej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz