Szkolenie w dużej mierze miało charakter warsztatowy i kierowane było do nauczycieli przedszkolnych i edukacji wczesnoszkolnej oraz wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych. Osoby bezpośrednio pracujące z dziećmi potrzebują narzędzi do pracy z najmłodszymi, u których podejrzewa się lub zdiagnozowano FASD – spektrum płodowych zaburzeń alkoholowych.
Pierwszy dzień miał charakter wykładowy – wprowadził uczestników do tematyki FASD, skupiając obszar tematyczny wokół: objawów, diagnozowania oraz codziennego funkcjonowania dziecka z FASD, podstaw neurorozwoju, zaburzeń zmysłów oraz relacji dzieci w spektrum płodowych zaburzeń alkoholowych.
Przez dwa kolejne dni szkolenie prowadzone było w mniejszych grupach warsztatowych. Przeprowadzono warsztaty z zakresu: Filozofii 5xR (Rozwój, Rezyliencja, Regulacja, Relacja, Rozum) – jako fundamentu podejścia do dziecka z FASD, interpretowania trudnych zachowań dziecka z FASD, tworzenia planu wsparcia dziecka z deregulacją emocjonalną w klasie i grupie, pracy z zachowaniami wynikającymi z dysregulacji sensorycznej, samoregulacji dorosłego oraz komunikacji z rodzicami i opiekunami dziecka z FASD. Po każdych warsztatach grupy wymieniały się spostrzeżeniami dotyczącymi pracy w poszczególnych blokach tematycznych i wyciągały wspólne wnioski w zakresie wykorzystywania nowozdobytej wiedzy w codziennej pracy z dziećmi.
Podczas szkolenia kwalifikacje podniosło 50 osób.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz