Podczas posiedzenia ZOPI projektant przedstawił przygotowaną dokumentację, czyli tzw. Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R etap II) dla budowy obwodnicy w ciągu dróg krajowych nr 58 i 63.
We wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU), złożonym w lipcu 2023 roku, wśród kilku zaprezentowanych wariantów przebiegu drogi, jeden wskazaliśmy jako preferowany. To wariant 2C omijający miasto od strony zachodniej i południowej o długości 7,4 km. Został on oceniony jako najkorzystniejszy pod względem techniczno-ekonomiczno-środowiskowym w przeprowadzonej analizie wielokryterialnej. To ten wariant zatwierdziła decyzja środowiskowa.
Obwodnica Pisza zostanie wybudowania jako jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) z czterema rondami, łączącymi trasę główną z istniejącym układem komunikacyjnym. Wybudowanych zostanie siedem obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad linią kolejową oraz most na rzece Pisa.
Przetarg na projekt i budowę obwodnicy Pisza GDDKiA zamierza ogłosić w III kwartale br. Planowany termin rozpoczęcia robót budowlanych to III kwartał 2027 r.
Obwodnica Pisza w ciągu DK58 i DK63 jest jedną z pięciu zaplanowanych do realizacji w województwie warmińsko-mazurskim w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Na liście rezerwowej Programu budowy 100 obwodnic jest obwodnica Dobrego Miasta w ciągu DK51. Ogłoszenie przetargu na realizację robót budowlanych nastąpi pod warunkiem uzyskania finansowania na budowę.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz