Zamknij

Polacy coraz częściej sięgają po produkty własne sieci handlowych; rynek wart ponad 60 mld zł

PAP 19:51, 18.10.2025 Aktualizacja: 10:37, 19.10.2025
Skomentuj PAP PAP

Polacy wydają na produkty własne sieci handlowych ok. 30 zł przy każdych zakupach. Rynek wart ponad 60 mld zł rocznie wciąż rośnie. O jego trendach i wpływie globalnych napięć na ceny eksperci będą rozmawiać podczas kongresu w Targach Kielce.

Z danych firmy badawczej YouGov wynika, że w okresie od września 2024 do sierpnia 2025 roku polskie gospodarstwa domowe wydały na produkty wytwarzane dla sieci handlowych, znane jako marki własne, o 7,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Przeciętny konsument sięga po tego typu artykuły średnio 152 razy w roku, wydając przy każdym zakupie około 30 zł.

O tym, jak rozwija się rynek i jaką rolę odgrywają produkty tworzone na zlecenie sieci, dyskutować będą uczestnicy kongresu Future Private Labels Summit podczas Targów Marek Własnych organizowanych w kieleckim ośrodku wystawienniczym 22-23 października.

Jak zaznaczyła menedżer Małgorzata Ozdoba, uczestnicy będą mogli zapoznać się z najnowszymi trendami i kierunkami rozwoju rynku. Wydarzenie zgromadzi przedstawicieli handlu, producentów, dyrektorów zakupów i ekspertów z sektora FMCG, który generuje ponad 60 mld zł obrotu rocznie.

Podczas kongresu w Kielcach eksperci omówią także wpływ sytuacji międzynarodowej na rynek handlu detalicznego. W debacie "Marki własne - paliwo przyszłości handlu detalicznego" prelegenci zastanowią się, jak globalne napięcia gospodarcze - w tym wojny handlowe - mogą przełożyć się na ceny produktów i strukturę kosztów w sieciach.

Uczestnicy będą rozmawiać również o jakości i standaryzacji produkcji. Doświadczeniami w tym zakresie podzielą się przedstawiciele polskich firm spożywczych i dystrybutorów, w tym menedżerowie ds. rozwoju marek i handlu detalicznego.

Panele będą dotyczyć także strategii sieci w sektorze kosmetycznym i chemii gospodarczej. Jak wynika z analiz firmy PMR, pod koniec 2024 roku w Polsce działało blisko 3 tys. sklepów tego typu, a wartość rynku przekroczyła 13 mld zł - to prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2018 rokiem.

W Targach Kielce zaprezentują się wystawcy m.in. z Polski, Czech, Niemiec, Rumunii, Turcji i Chin. Pokażą szeroką gamę produktów - od żywności i napojów, przez kosmetyki i chemię gospodarczą, po artykuły dla zwierząt. Future Private Labels Summit oraz Targi Marek Własnych odbędą się w 22 i 23 października 2025 w Targach Kielce. (PAP)

wdz/ wj/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%