- Zasadniczym celem programu jest podniesienie świadomości dzieci i młodzieży w obszarze bezpieczeństwa i obronności oraz kształtowanie podstawowych nawyków i umiejętności z zakresu obrony i ochrony ludności oraz zachowania w sytuacjach kryzysowych. To odpowiedź na współczesne potrzeby, wyzwania oraz zagrożenia związane z bezpieczeństwem. - mówi oficer prasowy 4W-MBOT st. kpr. Sabina Mazurek.
Dziś w środę 22 maja wojskowi szkoleniowcy zawitali do Szkoły Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Durągu w Gminie Ostróda, w której uczniowie klasy VI wzięli udział w programie edukacyjno-obronnym „Edukacja z wojskiem”.
Wojskowi szkoleniowcy przeprowadzili 3 godzinne zajęcia teoretyczno-praktyczne. Uczniowie zapoznali się m.in. z zasadami alarmowania, sposobami szukania i wzywania pomocy, podstawami ewakuacji i schronienia oraz nawykami udzielania pomocy.
Terytorialsi prowadzą zajęcia w szkołach – w klasach, na boiskach i skwerach szkolnych. Ich nadrzędnym założeniem jest przekazanie wiedzy i umiejętności w sposób ciekawy, praktyczny, dostosowany do wieku i przyjazny. Zajęcia nie dotyczą wiedzy ściśle wojskowej, priorytetem jest przede wszystkim omówienie zagadnień związanych z obroną cywilną. Takie zajęcia odbyły się już m.in. w Szkole Podstawowej nr 12 w Olsztynie czy w Szkole Podstawowej im. Żołnierza Polskiego w Durągu w Gminie Ostróda.
Uczniowie szkół zapoznają się m.in. z zasadami alarmowania, sposobami szukania i wzywania pomocy, podstawami ewakuacji i schronienia oraz nawykami udzielania pomocy.
- Omawialiśmy plany ewakuacji i pewnie będziemy mieli też zajęcia dotyczące tego jak się obronić. Te zajęcia są bardzo przydatne, ponieważ to są normalne czynności w życiu - podkreśla uczennica Alicja z Olsztyna.
Szkoły mogły zgłaszać swój akces poprzez samorządy. Program będzie realizowany w całej Polsce - każda gmina mogła zgłosić swoją szkołę.
Poniżej fotogaleria z zajęć przeprowadzonych w Szkole Podstawowej w Durągu i w Szkole Podstawowej nr 12 w Olsztynie.
[FOTORELACJA]11738[/FOTORELACJA]
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz