O zmianach na stacji PKP w Ostródzie, pisaliśmy w artykule poniżej. Są w nim zdjęcia, nagrania filmowe. Warto zobaczyć.
[ZT]97965[/ZT]
Podpisana umowa umożliwi 24-godzinne korzystanie z przejścia przez mieszkańców pod torami między ulicami 11. Listopada a Słowackiego. Przypomnijmy, że w realizowanym projekcie modernizacji stacji nie przewidziano bezpośredniego przejścia prze tory - będzie to możliwe tylko przejściem podziemnym.
W przypadku nie podpisania umowy mieszkańcy musieliby nadrabiać nawet 1 kilometr, by przejść na drugą stronę miasta. Dodatkowo umowa umożliwi także w tych godzinach korzystanie z wind np. osobom niepełnosprawnym czy też matkom z dziećmi w wózkach.
Kwota około 30 tys. zł ma służyć uczestniczeniu Miasta w kosztach eksploatacji i utrzymania przejścia podziemnego i wind.
W uzasadnieniu uchwały radnych czytamy m.in.:
Wyrażenie przez Gminę Miejską Ostróda woli partycypacji w kosztach związanych z eksploatacją i utrzymaniem przejścia dla pieszych pod torami, szybów i dźwigów (wind) na peronie nr 1 i 2 oraz przy budynku dworca stacji Ostróda umożliwi spółce PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizację projektu z uwzględnieniem potrzeb osób z niepełnosprawnościami lub o ograniczonej możliwości poruszania się.
Współpraca Gminy w zakresie bieżącego utrzymania porządku i czystości, odśnieżania i odladzania przejścia dla pieszych pod torami łączącego ulicę 11 Listopada i ulicę Juliusza Słowackiego będzie dużym udogodnieniem i przyczyni się do wzrostu bezpieczeństwa osób korzystających z infrastruktury kolejowej.
Nowo wybudowane perony o wysokości dostosowanej do obecnie eksploatowanego taboru kolejowego wraz z nieuwzględnieniem w realizowanym projekcie możliwości przejścia przez tory na poziomie szyn, uniemożliwią przemieszczanie się z jednej strony miasta na drugą stronę na całym odcinku linii w obrębie dworca kolejowego. Obecnie najbliższe przejście znajduje się przy pierwszym przejeździe kolejowo – drogowym od dworca, co wydłuża to połączenie o około 1 km.
Możliwość korzystania z przejścia podziemnego przez całą dobę będzie miało również wpływ na skrócenie czasu i drogi przejścia. Przejęcie przez Gminę Miejską Ostróda zadania ponoszenia części kosztów związanych z eksploatacją i bieżącym utrzymaniem przejścia dla pieszych pod torami, szybów, dźwigów oraz przepompowni, których zarządcą jest PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymaga podpisania stosownej umowy przez Burmistrza Miasta Ostróda.
0 0
Oby te 30000 starczyło na pokrycie kosztów związanych z remontami i innymi sprawami związanymi z działalnością miejscowych wandali i pseudograficiarzami.