W mobilnym punkcie badań, bez konieczności wcześniejszej rejestracji, można było skonsultować znamiona skórne ze specjalistami – dermatologami, onkologami i kosmetologami. To część profilaktyczno-edukacyjnej kampanii, której głównym celem jest wczesne wykrycie czerniaka – nowotworu, który przy odpowiednio szybkim rozpoznaniu daje niemal stuprocentową szansę na wyleczenie.
– Troska o siebie zaczyna się od wiedzy i dobrych nawyków – mówi ambasadorka akcji, aktorka Magdalena Różczka. – Odwiedzimy 16 miast, by zachęcać do corocznych kontroli u dermatologa i codziennego stosowania kremów z filtrem.
Kampania, organizowana przez Fundację Sensoria w ramach programu RAKOOBRONA, w tym roku odbywa się już po raz jedenasty i obejmuje 16 miast – po jednym w każdym województwie. Po raz pierwszy do działań dołączyła także Fundacja Topestetic, wspierająca działania prozdrowotne i edukacyjne.
W Ostródzie rozdano ponad 100 edukacyjnych zestawów i kremów z filtrem SPF, przypominając uczestnikom o tym, że promieniowanie UV działa również w pochmurne dni. Każdy, kto wziął udział w wydarzeniu, otrzymał również pamiątkową pocztówkę z ilustracją autorstwa Poli Augustynowicz.
– Chcemy uświadamiać, że skuteczny krem przeciwsłoneczny to taki, który stosujemy codziennie – podkreśla Konrad Kordyszewski, prezes Fundacji Topestetic. – Nasze przesłanie to: badaj się i chroń skórę przed słońcem.
Organizatorzy dziękują mieszkańcom Ostródy za ciepłe przyjęcie i już zapowiadają kolejne przystanki na trasie kampanii. Jak podkreślają: dbajcie o siebie i… o swoją skórę – nawet w cieniu.
Więcej informacji o projekcie i harmonogram wizyt w kolejnych miastach można znaleźć na stronie www.wyprzedzczerniaka.pl oraz w mediach społecznościowych kampanii „UVaga – wyprzedź czerniaka!”.
Foto: UVaga - wyprzedź czerniaka
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz