Zamknij

PKP: nowy dworzec w Olsztynie i jego otoczenie zostaną udostępnione jeszcze w styczniu

09:56, 04.01.2025 Aktualizacja: 09:58, 04.01.2025
Skomentuj PAP PAP

Nowy dworzec w Olsztynie i jego najbliższe otoczenie zostaną w całości udostępnione jeszcze w styczniu - zapowiedział rzecznik PKP S.A. Michał Stilger. Dodał, że trwają odbiory techniczne, a pasażerowie mogą korzystać z holu kasowego.

Jak przekazał PAP Stilger, pozwolenie na użytkowanie nowego budynku dworca Olsztyn Główny zostało wydane pod koniec listopada i od tego czasu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pasażerowie mogą już korzystać z części dworca, a konkretnie z holu kasowego na poziomie -1.

Niedawno zakończył się demontaż dworca tymczasowego, ale cały czas trwają odbiory techniczne, usuwane są zgłaszane usterki i wykonywane są również drobne prace dodatkowe, m.in. wykończeniowe i przy instalacjach. Pozostaje jeszcze zakończenie prac związanych z zagospodarowaniem terenu przed dworcem" - poinformował. Dodał, że o dokładnym terminie otwarcia całego kompleksu dworca spółka będzie mogła poinformować nieco później.

"Planujemy, że nowy dworzec i jego najbliższe otoczenie zostaną w całości udostępnione w styczniu 2025 r."- dodał.

Wzrosły koszty inwestycji. Początkowo spółka podawała, że budowa nowego dworca będzie kosztować 71 mln zł brutto. W 2024 roku PKP podliczyła, że wartość inwestycji to 87 mln zł brutto.

Nowy Dworzec Kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Obiekt powstał w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych, z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, w ramach odbudowy pierwszego, natomiast trzeci - w latach 1969-1971.

Nowy dworzec ma nowoczesną formę, której towarzyszy reprezentacyjna przestrzeń w formie placu miejskiego z dobrym połączeniem z innymi środkami transportu. Ważnym aspektem inwestycji była budowa nowego tunelu pod dworcem i peronami, który pozwolił połączyć dwie części miasta, dotychczas rozdzielone torami.

Budynek dworca wzniesiono na planie trapezu; na elewacji frontowej znajdą się wielkoformatowy zegar, a tuż pod nim - zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków - pochodzący z dotychczasowego dworca neon "Dworzec Kolejowy". Od strony peronów na elewacji został umieszczony napis z logotypem PKP i nazwą dworca.

Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą robót budowlanych firma Torpol S.A., natomiast dokumentację projektową opracowała pracowania architektoniczna TPF Sp. z o.o. z Warszawy. (PAP)

autorka: Agnieszka Libudzka

ali/ malk/

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%