Jak przekazał PAP Stilger, pozwolenie na użytkowanie nowego budynku dworca Olsztyn Główny zostało wydane pod koniec listopada i od tego czasu, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pasażerowie mogą już korzystać z części dworca, a konkretnie z holu kasowego na poziomie -1.
Niedawno zakończył się demontaż dworca tymczasowego, ale cały czas trwają odbiory techniczne, usuwane są zgłaszane usterki i wykonywane są również drobne prace dodatkowe, m.in. wykończeniowe i przy instalacjach. Pozostaje jeszcze zakończenie prac związanych z zagospodarowaniem terenu przed dworcem" - poinformował. Dodał, że o dokładnym terminie otwarcia całego kompleksu dworca spółka będzie mogła poinformować nieco później.
"Planujemy, że nowy dworzec i jego najbliższe otoczenie zostaną w całości udostępnione w styczniu 2025 r."- dodał.
Wzrosły koszty inwestycji. Początkowo spółka podawała, że budowa nowego dworca będzie kosztować 71 mln zł brutto. W 2024 roku PKP podliczyła, że wartość inwestycji to 87 mln zł brutto.
Nowy dworzec ma nowoczesną formę, której towarzyszy reprezentacyjna przestrzeń w formie placu miejskiego z dobrym połączeniem z innymi środkami transportu. Ważnym aspektem inwestycji była budowa nowego tunelu pod dworcem i peronami, który pozwolił połączyć dwie części miasta, dotychczas rozdzielone torami.
Budynek dworca wzniesiono na planie trapezu; na elewacji frontowej znajdą się wielkoformatowy zegar, a tuż pod nim - zgodnie z zaleceniami konserwatora zabytków - pochodzący z dotychczasowego dworca neon "Dworzec Kolejowy". Od strony peronów na elewacji został umieszczony napis z logotypem PKP i nazwą dworca.
Inwestorem są Polskie Koleje Państwowe S.A., a wykonawcą robót budowlanych firma Torpol S.A., natomiast dokumentację projektową opracowała pracowania architektoniczna TPF Sp. z o.o. z Warszawy. (PAP)
autorka: Agnieszka Libudzka
ali/ malk/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz