"Do Świąt Bożego Narodzenia pozostały jeszcze dwa tygodnie, więc wzrosty będą na pewno jeszcze większe. Już od kilku lat analitycy obserwują rosnącą popularność wygodnych i szybkich zakupów online i rynek e-commerce rośnie o 8-10 proc. rdr" - stwierdziła Poczta Polska.
W Black Friday i kolejnym tygodniu przed mikołajkami Poczta Polska odnotowała blisko 10-proc. wzrost liczby paczek w porównaniu z tym samym tygodniem grudnia ubiegłego roku - podał w środę państwowy operator pocztowy.
Jak dodał, cytowany w informacji prasowej, dyrektor Biura Operacji Logistycznych Poczty Polskiej Paweł Witkowski, przygotowania do tego okresu ruszyły we wrześniu. "Sprawdziliśmy bazę transportową i maszyny do sortowania. Wspólnie z klientami zebraliśmy informacje o tym, jak mogą wzrosnąć wolumeny przesyłek w tym roku, a potem przez kilka intensywnych tygodni przygotowywaliśmy nasz personel i zasoby logistyczne na to, by obsłużyć dynamicznie rosnącą liczbę przesyłek" - przekazał Witkowski.
Spółka poinformowała, że jako jeden z największych operatorów w kraju posiada sieć odbioru przesyłek złożoną z ponad 20 tys. punktów, w tym 2150 automatów paczkowych, 7,6 tys. placówek i kilkunastu tysięcy punktów partnerskich. "Z usług Poczty korzysta aż 92 proc. Polaków" - stwierdził operator. Dodał, że ma on też sieć kilkudziesięciu sortowni i flotę 5 tys. własnych pojazdów, a listonosze i kurierzy Poczty Polskiej roznoszą codziennie prawie 4 mln sztuk różnego typu przesyłek.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, największy operator pocztowy na rynku krajowym. Jej sieć obejmuje 7,6 tys. placówek, filii i agencji pocztowych w całej Polsce. Firma dostarcza rocznie 800 mln listów i 80 mln paczek. (PAP)
jls/ mmu/
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrodaflesz.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz