Jeden peron jest gotowy, przebudowywany jest drugi, pociągi jeżdżą po nowych torach, a podziemny tunel zaczyna łączyć nie tylko dwie strony torów. Elementy starej wiaty posłużyły do budowy dachu nad stojakami dla rowerów.
Gdy w 1872 roku przez Ostródę przejechał pierwszy pociąg Kolei Wschodniopruskiej, nikt nie przypuszczał, że blisko 150 lat później to samo miejsce stanie się placem budowy jednej z najbardziej nowoczesnych stacji kolejowych regionu. Dziś stacja kolejowa w Ostródzie to symbol dynamicznych zmian i jednocześnie hołd dla jej wielowiekowej roli w kształtowaniu lokalnego krajobrazu.
Peron 1 jest usytuowany między torem 1 a 2. Od marca podróżni korzystają z połowy nowej platformy. Kontynuowane są prace przy drugiej krawędzi.
Modernizowany jest także most kolejowy nad rzeką Drwęcą. Wykonano betonowanie płyty ustroju nośnego oraz montaż zbrojenia. Trwa też obróbka kamienia do okładzin. Dzięki temu ponownie wykorzystane będą stare elementy tworzące ściany mostu. Budowana jest nowa sieć trakcyjna i odwodnienie torów.
Jednym z najbardziej wyjątkowych i symbolicznych elementów tej inwestycji jest wykorzystanie starych wiat peronowych. Zamiast trafić na złom, zostały one przekształcone i będą ponownie wykorzystane jako zadaszenia dla rowerów.
Po zakończeniu inwestycji w sierpniu 2026 roku pasażerowie i mieszkańcy mogą liczyć na perony dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się i większe bezpieczeństwo.
[FOTORELACJA]12691[/FOTORELACJA]
0 0
Tam na peronie 2 w zagrodzonym jeszcze miejscu, gdzie bedzie wiata na rowery, nawierzchnia jest uszkodzona, pokruszone plyty. Zburzona budka droznika przypadkiem nie byla zabytkiem?