Olsztynianie ze zniecierpliwieniem czekali na oddanie do użytku nowej części przejścia pod torami, które wydłużono przy okazji modernizacji całej stacji Olsztyn Główny. Dłuższy o ok. 100 metrów obiekt z wejściem na ul. Marii Zientary-Malewskiej od 25 września znacząco skraca czas dojścia do pociągów od strony Zatorza.
Pozyskano wszelkie niezbędne pozwolenia, dzięki którym przejście podziemne może już w całości służyć podróżnym i mieszkańcom. To kolejny element kończącej się inwestycji PLK SA w Olsztynie.
Zamontowaliśmy schody ruchome prowadzące na perony. Ułatwieniem są także windy. Jedno z urządzeń zapewni osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się dostęp także od strony ul. Marii Zientary-Malewskiej. Przy wejściach na perony zamontowaliśmy wyświetlacze, dzięki którym podróżni od razu zyskają informacje o najbliższym odjeździe pociągu. W obiekcie znajdzie się także monitoring, co dodatkowo pozwoli zadbać o wyższy poziom bezpieczeństwa. W ramach inwestycji powstało ponadto nowe odwodnienie, które zapobiegnie gromadzeniu się wody w przejściu - informuje PLK SA
Wraz z oddaniem kolejnej części przejścia podziemnego – tuż pod budynkiem dworca – powstanie szybkie połączenie do znajdującego się nieopodal węzła przesiadkowego z przystankami komunikacji miejskiej linii tramwajowych i autobusowych. Do czasu zakończenia inwestycji dworcowej obsługa podróżnych od strony pl. Konstytucji Trzeciego Maja i tymczasowego dworca odbywa się drogą wytyczoną przez peron nr 1.
Przebudowa całej stacji Olsztyn Główny to nie tylko dłuższe przejście podziemne. Zmodernizowaliśmy cztery perony, które wyposażyliśmy w nowe ławki, galoty informacyjne, wyświetlacze i nagłośnienie. Zabytkowa stalowa wiata została zrewitalizowana i zyskała odnowione deskowanie. Wymieniliśmy łącznie 28 km torów i 116 rozjazdów wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym i siecią trakcyjną. Modernizację przeszła nie tylko część pasażerska, ale również towarowa część stacji. W ramach inwestycji w Olsztynie powstała nowa nastawnia z nowoczesnymi komputerowymi urządzeniami. Dyżurni ruchu nadzorują z niej przejazdy pociągów pasażerskich i towarowych na stacji oraz pobliskich szlakach - czytamy w komunikacie
Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. o wartości ok. 423 mln zł realizowana jest przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Dofinansowanie prac wyniosło 126,8 mln zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz