Oględziny ładunku wskazały, że metalowe części kombajnu, nosiły ślady korozji oraz zanieczyszczenia substancjami ropopochodnymi. Poszczególne części zostały ułożone w sposób bezładny, bez zabezpieczenia przed ich uszkodzeniem. Przewody hydrauliczne i elektryczne zostały ułożone w sposób nieuporządkowany, a część izolacji ww. przewodów była uszkodzona.
Na podłodze naczepy i pod naczepą znajdowały się ślady wycieków mazistej substancji ropopochodnej. Ponadto na naczepie znajdowały się pojemniki z tworzyw sztucznych wypełnione m.in. śrubami, podkładkami, nakrętkami. Część śrub znajdowała się na podłodze naczepy luzem. Stan przewożonych części jednoznacznie wskazywał, iż są one odpadami, które z uwagi na ślady ropopochodne mają charakter niebezpieczny. Kierowca zespołu pojazdów, obywatel Ukrainy, nie okazał na żądanie inspektora zezwolenia na międzynarodowe przemieszczanie odpadów, w postaci pisemnej zgody Głównego Inspektora Ochrona Środowiska.
Inspektor stwierdził zatem naruszenia polegające na wykonywaniu przewozu drogowego bez dokumentu potwierdzającego rodzaj transportowanych odpadów, w sposób umożliwiający rozprzestrzenianie się ładunku poza środki transportu, a także brak właściwego oznakowania pojazdu.
W związku z powyższym pojazd członowy skierowano na parking strzeżony, gdzie pozostanie do czasu uiszczenia kaucji na poczet kary pieniężnej, a także wykonania decyzji Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, który został powiadomiony o nielegalnym transporcie i podejmie dalsze kroki w sprawie.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz