Mimo pandemii i wiążących się z nią obostrzeń, które wpłynęły m.in. na zmianę terminu zbiórki, Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zagrała po raz 29 - wyjątkowo radośnie i, jak się okazało, z fantastycznym finansowym wynikiem. Dziś punktualnie w południe Jurek Owsiak - prezes Zarządu Fundacji WOŚP - ogłosił rezultat akcji. Na zakup sprzętu dla dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy zebrano 210 813 830,10 PLN - ponad 20 milionów PLN więcej niż podczas poprzedniego Finału WOŚP i najwięcej w historii wszystkich zbiórek "Orkiestry".?php>
?php>
Ostateczny wynik 29. Finału WOŚP to ponad 80 milionów PLN więcej od kwoty deklarowanej - 127 495 626 PLN - którą Fundacja podała do wiadomości publicznej, kończąc wielkie granie 31 stycznia. Suma ta na koncie Finału znalazła się już w ostatnim tygodniu lutego, gdy cel kwesty wciąż można było wspierać na rozmaite sposoby.?php>
To niesamowity wynik, za który wszystkim bardzo dziękujemy! Tu nie chodzi o rekordy - od samego początku mówimy, że to nie rekord jest czymś, co nas napędza. Najbardziej napędza nas to, że jesteśmy razem - że zagraliśmy znów wszyscy, jako Polacy, na całym świecie... Fundacja to miliony Polaków - to nie tylko zespół Fundacji, ale symbol wszystkich Polaków, którzy chcą z nami grać, myślą w sposób społeczny, są otwarci na ludzi i chcą swoją pracą wzmacniać to, co tworzy Polskę uczciwą, zdrową, pełną szacunku i troszczącą się o wszystkich. Taką Polskę tworzymy i to nie tylko przez ten jeden dzień Finału. - powiedział Jurek Owsiak, prezes Zarządu Fundacji WOŚP?php>
Na wynik zbiórki składają się:?php>
Zgromadzone środki pozwolą na zakup urządzeń dla oddziałów dziecięcej laryngologii i diagnostyki głowy, m.in. zestawów endoskopów laryngologicznych, egzoskopów i laserów diodowych.?php>
?php>
Na wynik 29. akcji przełożyło się nie tylko wielkie zaangażowanie 1362 Sztabów (46,46% kwoty zebrano dzięki nim), ale też wzrost zainteresowania Polaków wpłatami poprzez kanały elektroniczne, których dostępnych było 26 - to m.in. wpłaty na wplacam.wosp.org.pl (26 mln PLN), eSkarbonce od Mastercard (7 840 237 PLN - ponad 29 razy więcej niż w roku ubiegłym), poprzez SMS czy za pomocą aplikacji i innych form zaoferowanych przez mBank (20 mln PLN). Cel zbiórki wspierać można było zasilając tradycyjne tekturowe puszki 75 tys. wolontariuszy, a także puszki zarejestrowane w Sztabach, sklepach i firmach oraz eSkarbonki, czyli skarbonki online, których w trakcie 29. Finału było ponad 22 tysiące, tj. prawie 14 razy więcej niż w ubiegłym roku. Łącznie daje to 120 tys. miejsc, w których można było "dołożyć swoją cegiełkę" do wyniku Finału.?php>
?php>
Jak wynika badań przeprowadzonych przez Grupę IQS, pandemia wpłynęła na obierany sposób wspierania akcji. Polacy znacznie chętniej wpłacali środki online niż u wolontariuszy - w styczniu 2020 roku wpłatę online wybierało 26% ankietowanych, w styczniu 2021 roku - 41%. W badaniach widocznie wzrosło zainteresowanie aukcjami na Allegro oraz wpłatami do eSkarbonki.?php>
?php>
Jednym z fenomenów 29. Finału okazały się między innymi aukcje Allegro dla WOŚP. To ponad 2 miesiące emocji i tysiące przedmiotów od serca, które wystawiono na 205 tysiącach aukcji, zbierając 30 135 000 PLN, czyli ponad dwa razy więcej niż przed rokiem.?php>
?php>
Finałowi towarzyszyły tysiące aktywności organizowanych przez lokalne Sztaby, a także 15. bieg "Policz się z cukrzycą", w którym w 3,5 tys. miast uczestniczyło 15 887 biegaczy. Łącznie pokonali oni ponad 130 tys. kilometrów. Środki z pakietów startowych pozwolą na zakup około 100 pomp insulinowych dla kobiet ciężarnych z cukrzycą. To tyle, ile podczas wszystkich zrealizowanych dotąd edycji biegu łącznie.?php>
?php>
Finał WOŚP po raz kolejny zabrzmiał na całym świecie - w akcję zaangażowało się 79 Sztabów zagranicznych w 28 krajach, m.in. Australii, Chorwacji, Tanzanii czy Wietnamie. Rekordzistami, jeśli chodzi o wysokość zebranej kwoty, okazały się: Wielka Brytania, w której w przeliczeniu na złotówki udało się zebrać 1,1 miliona PLN, Stany Zjednoczone z ponad milionem PLN i Niemcy, gdzie zebrano ponad 900 tys. PLN. Część z zagranicznych Sztabów, jak np. te z Australii, zagrała w pierwotnym terminie akcji, czyli 10 stycznia. Kwota zebrana do puszek w Chorwacji na prośbę organizatorów akcji przekazana została na rzecz Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych Sisaczko-Mosławińśkiej Żupanii, które działa na obszarze dotkniętym trzęsieniem ziemi.?php>
?php>
W Polsce centrum wydarzeń stanowiło specjalne studio telewizyjne na Placu Defilad w Warszawie, w którym odbywały się koncerty i spotkania z zaproszonymi gośćmi. Wydarzenie w całości - czyli przez 27 godzin - transmitowane było na kanałach WOŚP w mediach społecznościowych. Każde internetowe wejście transmitowane na Facebooku wyświetlono średnio 800 000 razy, z kolei na YouTubie część publicystyczną wyświetlono pond 49 tys. razy, a część koncertową - ponad 124 tys. razy. Informacje dot. przebiegu akcji obecne były również w serwisach partnerów medialnych - Onet.pl, Antyradia, Radia ZET, wyborczej.pl, naszego miasta czy tytułów firmy mediowej Edipresse. Wzmianki w internecie o 29. Finale WOŚP zdobyły aż 402 miliony zasięgu. Głównym partnerem telewizyjnym Finału WOŚP po raz piąty została Grupa TVN Discovery Polska - na antenach tej grupy relację z Finału choć przez chwilę śledziło 10 mln osób.?php>
?php>
Podczas ogłoszenia wyniku zbiórki Jurek Owsiak przedstawił także planowaną datę kolejnej akcji - 30. Finał WOŚP odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Temat, czyli cel zbiórki, podany zostanie do wiadomości publicznej jesienią.?php>
?php>
Prezes Zarządu Fundacji WOŚP opowiedział również o rozpoczętej dziś kampanii outdoorowej.?php>
?php>
W najbliższym czasie Fundacja WOŚP realizować będzie zakupy wyrobów medycznych dla oddziałów chirurgii dziecięcej - to Konkurs Ofert ze środków jeszcze z 28. Finału WOŚP, którego realizację w poprzednich miesiącach uniemożliwiła pandemia. Równolegle WOŚP przygotowuje się do 27. Pol`and`Rock Festival, który zaplanowany jest na 29-31 lipca.?php>
?php>
Źródło: WOŚP
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz