Kobieta postąpiła zgodnie z zaleceniem jednak nie potwierdziła faktu rzekomej podejrzanej transakcji. W wyniku użytych technik socjotechnicznych mieszkanka Ostródy zawierzyła swojemu rozmówcy i kilkukrotnie udostępniła kody autoryzacyjne. Łącznie straciła prawie 50.000 złotych.
Pamiętajcie!
Pracownik banku nigdy nie żąda od klientów podania loginu, hasła do konta bankowego ani tym bardziej o podanie kodów autoryzacyjnych.
Pracownik banku nigdy nie zaleci również zainstalowania żadnych aplikacji, z których można wykonywać zdalne ruchy na prywatnych kontach.
Policjanci apelują o ostrożność!
Oszustw jest wiele, jednak za każdym atakiem poprzez spoofing telefoniczny oszust stara się przestraszyć swojego rozmówcę. Oszuści manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji, wywołać stres i doprowadzić do działania pod presją.
Za każdym tego typu połączeniem telefonicznym należy kierować się zasadą ograniczonego zaufania. Należy natychmiast przerwać połączenie, rozłączając się! Następnie należy skontaktować się ze swoim bankiem i zweryfikować pozyskaną informację. Można również osobiście udać się do placówki swojego banku, poinformować o sytuacji.
O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy informować Policję !
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu ostrodaflesz.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz