W ramach rozbudowy GDDKiA wykonała nową konstrukcję nawierzchni o dopuszczalnym nacisku 11,5 t/oś i szerokości 8 m. Przebudowano siedem skrzyżowań. Powstały chodniki o długości ok. 7 km, cztery przejścia dla pieszych oraz dziesięć zatok autobusowych. Przebudowano 19 przepustów, a jeden (z blach falistych o przekroju łukowo-kołowym) powstał w miejsce rozebranego obiektu mostowego.
Poprawa geometrii drogi i jej równości przyczyniła się do zwiększenia komfortu jazdy podróżujących. Wpływ na poprawę bezpieczeństwa ma rozbudowa skrzyżowań zwykłych do skrzyżowań skanalizowanych wraz z budową oświetlenia oraz budową dodatkowych pasów ruchu do skrętu w lewo na wlotach drogi krajowej. Przejścia dla pieszych wraz z budowanymi chodnikami przy skrzyżowaniach umożliwiają bezpieczne korzystanie przez pieszych z zatok autobusowych i komunikacji publicznej.
Zakończone prace na odcinku Kowale Oleckie – Olecko to część szerszych działań prowadzonych na DK65 w województwie warmińsko-mazurskim. Do tej pory wybudowano obwodnice Gołdapi, Olecka i Ełku (20 km) oraz rozbudowaliśmy odcinek Gołdap – Kowale Oleckie (15,6 km). W 2023 roku zakończono rozbudowę odcinka DK65 w Ełku, obejmującego ulice Przemysłową i Grajewską (5 km), oraz odcinka od przejścia granicznego w Gołdapi do początku obwodnicy miasta (5,6 km). Łącznie wszystkie przebudowane i nowy odcinek mają ponad 60 km długości.
Obecnie powstaje obwodnica Gąsek (realizowana w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic), a także rozbudowujemy odcinki: Olecko – Gąski, Gąski – Ełk oraz Nowa Wieś Ełcka – granica województwa. To łącznie blisko 35 km.
Po zakończeniu wszystkich inwestycji poprawione zostaną warunki i bezpieczeństwo ruchu na całym przebiegu DK65 w województwie warmińsko-mazurskim
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz